29 lis 2014

Choinka z korków po winie DIY

Jeszcze dni nie da się odliczać na palcach, ale...coraz bliżej święta, coraz bliżej święta... :) Aby umilić sobie oczekiwanie na ten dobry czas w roku, postanowiłam zrobić kilka świątecznych dekoracji. Na prawdziwą choinkę jeszcze przyjdzie czas - nie ma sensu listopadowy falstart. W zamian za to już dziś pojawiła się u mnie dekoracyjna choinka z korków po winie. W końcu nie trzeba szukać wymówek, aby napić się grzanego wina - jakoś ten surowiec trzeba pozyskać, prawda? :)



                              


Jak zrobić choinkę z korków po winie


Potrzebne materiały:

duży kawałek grubej tektury ( np. z pudła po sprzęcie agd, meblach), ok 25-30  korków po winie - pociętych na "pastylki", mała kulka białej włóczki, linijka, ołówek, nóż do tapet, taśma klejąca  dwustronna .


 Instrukcja wykonania choinki z korków


1.Na tekturze narysuj schemat choinki. Moja ma wysokość około 30 cm - wraz z pieńkiem. Wytnij choinkę za pomocą ostrego noża ( najlepiej noża do cięcia tapet). Jest to dużo wygodniejszy sposób, niż wycinanie za pomocą nożyczek.




2. Po wycięciu choinki z tektury - obklej ją za pomocą taśmy dwustronnej. Następnie rozpocznij oklejanie choinki za pomocą pastylek z korków. Każdy korek da się pociąć na około 4 pastylki. Ja cięłam pastylki różnej grubości - takie zróżnicowanie daje ładny efekt. Jak ciąć? Wystarczy ostry nóż i deska do krojenia - korek daje się bardzo łatwe ciąć nożem.


3. Rozpocznij wyklejanie choinki. Jest to bardzo proste i szybkie - zwróć uwagę, aby kolory korków tworzyły ładną kompozycję. Ja miałam kilka korków po czerwonym winie, które ładnie je zabarwiło. Wykorzystałam je do wyklejenia górnej części choinki.






4. Pieniek wyklej za pomocą jednego korka przeciętego wzdłuż. Po wyklejeniu całej - uzupełnij luki pomiędzy pastylkami z korka za pomocą bardzo drobno pociętej włóczki w jasnym kolorze. W ten sposób powstanie "śnieg". Ja użyłam moheru, który jest bardzo puszysty.





Uwaga: jeżeli nie chcesz wyklejać szczelin pomiędzy korkami za pomocą włóczki, lepiej będzie mocować korki do tektury za pomocą kleju. Mocowanie za pomocą taśmy jest bardzo szybkie i bezproblemowe, a korki trzymają się bardzo mocno, jest jednak jeden mankament : taśma przebija na biało pomiędzy korkami.





Gotowe!!! 



Marta 


1 komentarz:

dziękuję za odwiedzenie Zakładników Codzienności oraz za Twój komentarz